Mostrar el registro sencillo del RDE

dc.contributor.authorZinn, D.
dc.contributor.authorRodgers, C.
dc.coverage.spatialSudáfricaes_MX
dc.date.accessioned2022-01-17T22:13:08Z
dc.date.available2022-01-17T22:13:08Z
dc.date.issued2012-12-14
dc.identifier.citationZinn, D., & Rodgers, C. (2012). A humanising pedagogy: Getting beneath the rhetoric. Perspectives in Education, 30(4), 76-87. Retrieved from https://journals.ufs.ac.za/index.php/pie/article/view/1784es_MX
dc.identifier.urihttps://acervodigitaleducativo.mx/handle/acervodigitaledu/57557
dc.description.abstractIn this article, the authors situate and make an argument for a humanising pedagogy in response to the legacy of a dehumanising past in South Africa. They describe the inquiry into a humanising pedagogy by means of mining stories of living and learning in South Africa. The authors explain how the meanings and praxis of a humanising pedagogy unfold as the story of the work unfolds. One result of the work has been a working collection of “Statements of awareness” that are authentic and significant, though still evolving, which frame a humanising pedagogy.es_MX
dc.format.extent12 paginases_MX
dc.language.isoenes_MX
dc.publisherPerspectives in Educationes_MX
dc.rightsAcceso abiertoes_MX
dc.rightsAtribución 3.0 Estados Unidos de América*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/*
dc.subjectAmbiente educacionales_MX
dc.subjectInvestigación pedagógicaes_MX
dc.subjectPsicología de la educaciónes_MX
dc.subject.classificationCiencias de la educación y ambiente educacionales_MX
dc.titleA humanising pedagogy: Getting beneath the rhetorices_MX
dc.typeArtículo originales_MX
dc.description.versionVersión publicadaes_MX
dc.identifier.collectionadeacervodigitaledu/26141es_MX
dc.type.tipologiaArtículos científicos y de divulgaciónes_MX
dc.identifier.urlhttps://journals.ufs.ac.za/index.php/pie/article/view/1784es_MX
dc.identifier.eissn2519-593X


Archivos en el RDE(s)

ArchivosTamañoFormatoVer

No hay archivos asociados a este RDE.

Este RDE aparece en la(s) siguiente(s) colección(es)

Mostrar el registro sencillo del RDE

Acceso abierto
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del RDE se describe como Acceso abierto