Mostrar el registro sencillo del RDE

dc.contributor.authorBeller, S.
dc.contributor.authorBender, A.
dc.contributor.authorChrisomalis, S.
dc.contributor.authorJordan, F. M.
dc.contributor.authorOvermann, K. A.
dc.contributor.authorSaxe, G. B.
dc.contributor.authorSchlimm, D.
dc.coverage.spatialNorwayes_MX
dc.date.accessioned2021-09-17T18:22:41Z
dc.date.available2021-09-17T18:22:41Z
dc.date.issued2018-09-07
dc.identifier.citationBeller, S., Bender, A., Chrisomalis, S., Jordan, F. M., Overmann, K. A., Saxe, G. B., & Schlimm, D. (2018). The Cultural Challenge in Mathematical Cognition. Journal of Numerical Cognition, 4(2), 448-463. https://doi.org/10.5964/jnc.v4i2.137es_MX
dc.identifier.issn2363-8761
dc.identifier.urihttps://acervodigitaleducativo.mx/handle/acervodigitaledu/53699
dc.description.abstractIn their recent paper on “Challenges in mathematical cognition”, Alcock and colleagues (Alcock et al. [2016]. Challenges in mathematical cognition: A collaboratively-derived research agenda. Journal of Numerical Cognition, 2, 20-41) defined a research agenda through 26 specific research questions. An important dimension of mathematical cognition almost completely absent from their discussion is the cultural constitution of mathematical cognition. Spanning work from a broad range of disciplines – including anthropology, archaeology, cognitive science, history of science, linguistics, philosophy, and psychology – we argue that for any research agenda on mathematical cognition the cultural dimension is indispensable, and we propose a set of exemplary research questions related to it.es_MX
dc.format.extent16 páginases_MX
dc.language.isoeses_MX
dc.publisherJournal of Numerical Cognitiones_MX
dc.rightsAcceso abiertoes_MX
dc.rightsAtribución 3.0 Estados Unidos de América*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/*
dc.subjectAsignaturas de enseñanza básicaes_MX
dc.subjectConocimientos aritméticoses_MX
dc.subjectEnseñanza de las matemáticases_MX
dc.subject.classificationMaterias de enseñanza básica y generales_MX
dc.titleThe cultural challenge in mathematical cognitiones_MX
dc.typeArtículo originales_MX
dc.description.versionVersión publicadaes_MX
dc.identifier.collectionadeacervodigitaledu/26141es_MX
dc.type.tipologiaArtículos científicos y de divulgaciónes_MX
dc.identifier.urlhttps://jnc.psychopen.eu/index.php/jnc/article/view/5819/5819.pdfes_MX


Archivos en el RDE(s)

ArchivosTamañoFormatoVer

No hay archivos asociados a este RDE.

Este RDE aparece en la(s) siguiente(s) colección(es)

Mostrar el registro sencillo del RDE

Acceso abierto
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del RDE se describe como Acceso abierto