• A 15 años de PISA: resultados y polémicas 

      Márquez Jiménez, A. (Perfiles Educativos, Universidad Autónoma de México, 2017-04-01)
      El autor hace un análisis de los resultados de PISA, a 15 años de la primera aplicación en México, considera la importancia del cambio en el contexto social y cultural en cada evaluación y de los factores socio-económicos ...
    • A brief history of chess 

      Gendler, A. (TED-Ed, 2019-09-01)
      Video animado con subtítulos en español, en el que se presenta la historia del surgimiento de uno de los juegos más importantes que han existido como es el ajedrez. El video expone que el ajedrez es un juego racional y de ...
    • A case study of early childhood development facility infrastructure in Philippi, South Africa 

      Madyibi, S.; Bayat, A. (Perspectives in Education, 2021-12-06)
      Adequate infrastructure plays a critical role in early childhood development (ECD) facilities providing high-quality early learning services. An ECD facility is a partial care facility that provides an early childhood ...
    • A child inmate’s stories of schooling and the possibilities for self-change and self-care 

      Pillay, D.; Ngubane, S. (Perspectives in Education, 2019-04-16)
      Going beyond the static, dangerous version of a single story about who an African child inmate is, is an ethical responsibility – especially when we consider the structural and material forces that are tangled in this evil ...
    • A comparative analysis of pre-equating and post-equating in a large-scale assessment, high stakes examination 

      Ojerinde, D.; Popoola, O.; Onyeneho, P.; Egberongbe, A. (Perspectives in Education, 2016-12-16)
      Statistical procedure used in adjusting test score difficulties on test forms is known as “equating”. Equating makes it possible for various test forms to be used interchangeably. In terms of where the equating method fits ...
    • A comparative analysis of virtual and traditional laboratory chemistry learning 

      Penn, M.; Ramnarain, U. (Perspectives in Education, 2019-11-27)
      Laboratory experimentation in the context of school science is a widely advocated teaching strategy for the simplification of several abstract scientific concepts. Laboratory-based learning activities have proven to enhance ...
    • A critical arts-based narrative of five educators working in higher education during an era of transformation in South Africa 

      Muller, M. (2018-10-22)
      En este artículo exploro formas creativas de involucrarme críticamente con la identidad y la experiencia del educador durante una era de transformación y descolonización. Lo he escrito como una narrativa basada en las artes ...
    • A district beginner teacher induction initiative in South Africa: The pressure and support contestation 

      Kadenge, E. (Perspectives in Education, 2021-09-06)
      The main aim of this paper is to explore an approach to beginner teacher induction in a Johannesburg, South Africa education district’s induction programme. It focuses on how the idea of beginner teacher induction is ...
    • A full-band beatbox 

      Naturaly 7 (TED, 2009-02-01)
      Naturally 7 practica el juego vocal, el arte de usar la voz humana para imitar instrumentos construyendo una pared vocal de sonido. Un grupo de R&B único en su clase Naturally 7 beatboxes el valor de los instrumentos de ...
    • A humanising pedagogy: Getting beneath the rhetoric 

      Zinn, D.; Rodgers, C. (Perspectives in Education, 2012-12-14)
      In this article, the authors situate and make an argument for a humanising pedagogy in response to the legacy of a dehumanising past in South Africa. They describe the inquiry into a humanising pedagogy by means of mining ...
    • A importância das relações fetivas no processo de ensino e aprendizagem: uma perspectiva inclusiva 

      Samuel Silva, A. M.; Oliveira Evangelista Lanuti, J. E.; Isiano Lima, A.; Nascimento Santos, D.; Souza Santos, J.; Dias Barros, D.; Moriya Schlünzen, E. T. (Colloquium Humanarum, 2015-06-26)
      El afecto, conjunto de fenómenos psíquicos que se manifiestan en forma de emociones y sentimientos, puede ser fundamental en los procesos de enseñanza y aprendizaje. La emoción y el intelecto son dimensiones inseparables ...
    • A la intemperie. Conversaciones desde la pedagogía de la alteridad 

      Pedreño Plana, M. (Octaedro, 2019-01-01)
      El libro es una apuesta por la pedagogía de la alteridad. “Este modo de entender la educación hunde sus raíces en la antropología y ética de Emmanuel Levinas, para quien el hombre solo se entiende y se “salva” desde el ...
    • A lesson on looking 

      Herman, A. (TED, 2018-10-01)
      La autora expone que aprender a mirar conlleva a plantear preguntas sobre lo que se observa y al hacer las preguntas se obtiene información, lo que permite generar una habilidad, es decir, el desarrollo de la inteligencia ...
    • A literatura infantil na alfabetização: a formação da criança leitora 

      de Moura Chagas, L. M.; Domingues, C. (2015-06-18)
      El estudio analiza la introducción de literatura infantil al proceso de alfabetización para contribuir con la formación de niños lectores.
    • A maximum likelihood based offline estimation of student capabilities and question difficulties with guessing 

      Moothedath, S.; Chaporkar, P.; Belur, M. N. (Perspectives in Education, 2016-12-16)
      In recent years, the computerised adaptive test (CAT) has gained popularity over conventional exams in evaluating student capabilities with desired accuracy. However, the key limitation of CAT is that it requires a large ...
    • A measurement scale for students’ usage of online networks 

      Barker, R.; Ong, D. (Perspectives in Education, 2016-06-30)
      Studies suggest that students are increasingly turning to information and communication technologies as learning tools in which they can present multiple identities quite explicitly tied to context, knowledge and understanding ...
    • A model for assessment: integrating external monitoring with classroom-based practice 

      Long, C.; Dunne, T.; Mokoena, G. (Perspectives in Education, 2014-03-31)
      The rationale for the introduction of standards in the United States in the late 1980s was that the quality of education would improve. Assessment instruments in the form of written tests were constructed in order to perform ...
    • A new method for calculating individual subitizing ranges 

      Leibovich-Raveh, T.; Lewis, D. J.; Kadhim, S. A.; Ansari, D. (Journal of Numerical Cognition, 2018-09-07)
      A large body of research has shown that human adults are fast and accurate at enumerating arrays of ~1-4 items. This phenomenon has been called subitizing. Above this range, enumeration is slower and less accurate. The ...
    • A propósito de la película Hannah Arendt: lenguaje, educación e ideología 

      Hernández-Pérez, S. (Instituto Superior de Ciencias de la Educación del Estado de México, 2020-10-01)
      El objeto de estudio del presente trabajo de investigación es una lectura posible de la película Hannah Arendt, dirigida por Margaret Von Trotta en 2012 y protagonizada por Bárbara Sukowa. Se trata de una obra cinematográfica ...
    • ¿A qué debemos hacer referencia cuando hablamos de competencias en educación? 

      García Fraile, J. A. (2021)
      Existe una enorme confusión en relación con el concepto de competencias cuando se utiliza en el ámbito educativo. Debido a su integración tardía, ha habido un intento por incluirle contenidos anteriores, habituales en la ...